Algemene ledenvergadering woensdag 12 juni 2024

Foto Stayokay Den Haag

Op woensdag 12 juni vindt vanaf 19.30 uur bij Stayokay (Scheepmakersstraat 27, Den Haag) de algemene ledenvergadering van de Fietsersbond afdeling Haagse regio plaats.

De concept agenda van de vergadering is als volgt:

1. Opening
  2. Mededelingen
    – afscheid van hoofdredacteur van de Fietsbel Willem Ruitenberg
  3. Vaststellen verslag algemene ledenvergadering 29 november 2023
  4. Bestuurswisselingen
    – Algemeen bestuurslid Leo Staal heeft aangegeven deze ALV zijn bestuurstaken neer te leggen
    – Het bestuur is blij en trots om drie (!!!) kandidaten voor te dragen voor de functie van algemeen bestuurslid. Kelly Bolsenbroek, Youri van Nies en Robbert Bouterse zullen zich aan de leden voorstellen. Het bestuur stelt aan de ALV voor ze alle drie in het bestuur te benoemen.
  5. Vaststellen inhoudelijk jaarverslag 2023 en financieel jaarverslag 2023
  7. Sluiting

Na de ledenvergadering willen we graag met de leden in gesprek over het groeiend aantal verkeersslachtoffers in de Haagse regio.

grafiek verkeersdoden naar vervoerswijze

In 2022 vielen 745 verkeersdoden in het verkeer — een aanzienlijke stijging ten opzichte van de periode voor de coronapandemie. Voor het aantal ernstige verkeersgewonden geldt helaas dezelfde trend. Fietsers zijn zowel bij de verkeersdoden als de ernstig verkeersgewonden de grootste groep. Het aantal fietsdoden met auto als tegenpartij is in 2022 sterk gestegen (+83%) t.o.v. de periode 2019-2021. Jaap Oude Mulders, een van de auteurs van De Staat van de verkeersveiligheid 2023, van SWOV neemt ons mee in de belangrijkste trends en licht de voorlopige cijfers over 2023 toe.

pdf ⋅ 207 KB

Verslag alv Fietsersbond afdeling Haagse regio 29 november 2023

pdf ⋅ 1 MB

Jaarverslag 2023 Fietsersbond Haagse regio